Ibiza 2016; Dag 1 De heenreis.

Ibiza2016.2 Na maanden, weken en daarna dagen aftellen was het eindelijk zover! Dinsdag 3 mei ging ik voor de derde keer naar Ibiza! Dit keer met Linda.

We namen om 11 uur de bus naar Leiden, waar we de Sprinter pakten naar Schiphol. Toen we uitgestapt waren kwam ik badmintonvriendin Ans nog tegen, die op pad ging om vier dagen te wandelen. Op Schiphol dronken we wat bij Starbucks, samen met Febe, die ons, heel leuk nog even gedag kwam zeggen.

We checkten in om 13.30 uur en gingen daarna door de veiligheidscontrole. Bij de winkeltjes kochten we wat tijdschriften en flesjes water. Om 14.45 uur konden we boarden en vouwden ons in de krappe plaatsen (30 E en 30 F, op de een laatste rij). Naast mij zat Anja en voor ons zat Franka, haar dochter van 20 jaar. Anja was 35 jaar geleden voor het laatst naar Ibiza geweest, Franka vorig jaar nog, tijdens een hittegolf. Linda en ik vertelden over onze plannen en al pratend kwamen we erachter dat we in hetzelfde appartement zouden verblijven, heel toevallig.

Na ruim twee en een half uur vliegen kwamen we aan op het vliegveld van Ibiza, waar het een stuk rustiger was dan in de zomer. Toen we onze koffer hadden gepakt van de lopende band gingen we op zoek naar buslijn 10 die ons naar Eivissa (Ibiza-stad) zou brengen. Toen we de straat herkenden naar Figueretas, stapten we uit en gingen we op zoek naar Appartement Llobet aan de boulevard. We kregen hier ons gehuurde appartement te zien én de receptioniste nam ons mee naar “het nieuwe broertje” van Llobet; BLlobet, op 200 meter afstand. Dit nieuwe appartement zag er heel mooi uit, twee slaapkamers met een eigen badkamer/wc, een kitchenette en een woonkamertje. Er bij een prachtig dakterras met zwembad en uitzicht over de stad. We hoefden niet lang na te denken waar we onze week wilden doorbrengen!

Inmiddels was het 19.30 uur en besloten we eerst een hapje te gaan eten en daarna onze koffers uit te pakken. We liepen naar restaurant Home Loos, waar we drie tapas en stokbrood met aioli bestelden. Precies genoeg voor ons samen. Na het eten hadden we weer energie om de koffer en tassen  uit te pakken. Daarna dronken we een cappuccino op het donkere dakterras, waar Linda  nog even – heel stoer- een duikje in het koude zwembad nam. Om 23.30 uur gingen we slapen, na een vermoeiende, maar goed verlopen reisdag.