Ibiza 2019 Dag 1 en dag 2

Dag 1 De heenreis
Woensdag 14 augustus was het zover, ik ging weer een weekje naar Ibiza. Midden in de nacht, tijdens een hevige regenbui, bracht Linda mij in alle vroegte naar Schiphol.

Na het snelle inchecken en een voorspoedige vlucht, kwam ik al om 8.15 uur aan op het vliegveld van Ibiza. Helaas bleek het hengsel, waarmee je de koffer trekt, afgebroken tijdens het vervoer. Dus moest ik, gebogen als een oud vrouwtje, de koffer voorttrekken. Gelukkig deden de wieltjes het nog wel goed. Met de lijnbus ging ik naar Santa Eularia, waar ik eerst op een terrasje ging ontbijten.

Om 12 uur kon ik de kamer op bij appartement Ebusus, waar ik vorig jaar ook was met Linda. Na het uitpakken van de koffer en wat boodschappen doen bij de Spar, ging ik ’s middags naar het strand van St. Eularia. Lekker om even tot rust te komen na de drukke “laatste dingen doen” dag, het vroege opstaan en de reis in mijn eentje. Rond 16.00 uur ben ik weer naar de kamer gegaan, waar ik een uurtje heb geslapen. Daarna kon ik er weer tegenaan en nam ik de bus naar Ibiza-stad. Hier heb ik mooie foto’s gemaakt bij de haven en heb ik lekker gegeten bij La Solera, waar we vorig jaar de vakantie zijn geëindigd. Leuk om hier de vakantie weer te beginnen.

Dag 2 Cala Llonga
Vanaf St. Eularia kun je met de Ferry naar verschillende plaatsen en strandjes varen. Zo ook naar Cala Llonga, dat op ongeveer 20 minuten varen ligt.

Donderdag 15 augustus kocht ik voor €14,- een retourticket en nam ik om 12.30 uur de boot richting het populaire familiestrandje. Het was er inderdaad knap druk, maar toch vond ik een goed plekje vanwaar ik alle levendigheid op het strandje goed kon zien. Tussendoor liep ik naar winkeltjes, waar ik leuke cadeautjes, wat te drinken en een heerlijk ijsje kocht. Het ijsje at ik in de schaduw op (het was flink dooreten) en daarna zocht ik mijn plekje op het strand weer op. Om 17.10 uur nam ik de Ferry weer terug. Heel mooi om ook eens de kust van de andere kant te zien en de uitgestrektheid van de Middellandse Zee te bewonderen. ’s Avonds heb ik foto’s gemaakt op de boulevard van St. Eularia, kocht ik cadeautjes bij kraampjes op de Ramblas en heb ik heerlijk gegeten bij Royal India.