Ibiza 2019 Dag 4 Dalt Vila

Dalt Vila is het oudste gedeelte van Ibiza-stad. De oude en historische stadsmuren die het oude stadsgedeelte omringen, stammen uit de 16e eeuw, en zijn goed bewaard gebleven. Via de ophaalbrug en heel oude straatjes kun je de stadsheuvel beklimmen, waar je op het plein voor de kathedraal een prachtig uitzicht hebt over het eiland.

Op de vierde dag, 17 augustus, vond ik het leuk om hier foto’s te gaan maken met mijn camera. Omdat het die dag érg warm was, liep ik in een rustig tempo naar boven en pauzeerde ik regelmatig om foto’s te maken of om even te rusten. Met mijn pet en zonnebril op en water bij de hand, was het te doen. Boven aangekomen brandde ik weer een kaarsje in de kathedraal en kwam ik even op adem. Daarna volgde de weg naar beneden, waarbij ik mij goed moest concentreren, omdat de ronde steentjes aardig glad waren. Met mijn camera in de ene hand en mijn andere hand vrij om soms een muur of railing vast te pakken, kwam ik veilig beneden aan.

Hier zocht ik in de haven de City Boat naar Figueretas, het deel van Ibiza-stad waar we zes jaar geleden onze Ibiza avonturen begonnen. Na 10 minuten varen, waar ik Dalt Vila vanaf het het water prachtig zag liggen, kwam ik om 14.15 uur aan bij het strandje. Hotel Figueretas zag er nog precies hetzelfde uit. Het is een van de weinige lage hotels, dat maakt het gebouw zo bijzonder. Alleen het plein ervoor was helemaal aangepast en gemoderniseerd met zelfs een prachtig mini speeltuintje voor de allerkleinsten. Bij Homeloos, een bar die door Nederlanders wordt gerund, at ik een heerlijke sorbet. Daarna nog even energie verzameld met een bak fruit en vers water, en toen op pad gegaan naar het busstation, waar ik na 20 minuten lopen, tegen 16.00 uur de bus terug nam naar St. Eularia.

Na de ruim 10.000 stappen was ik toch wel moe en ging ik lekker op bed zitten om wat foto’s te appen en te lezen in het mooie boek “Samen sterk” over de Oranje Leeuwinnen. Om 20.30 uur ging ik een hapje eten bij Restaurant Panda in het gezellige straatje van het appartement.