Lissabon 2016; Dag 2-deel2

lissabon-39 Na de flinke wandeling langs de Taag vonden we het heerlijk om weer een eind met de “Yellow-bus” mee te rijden.

We maakten het rondje helemaal af, tot we weer bij de halte van het hotel aankwamen. Toch bleven we zitten, tot -weer- punt 9, het uitzichtpunt over Parque Eduardo VII, het standbeeld op het grote plein Marques de Pombal en in de verte de Taag.

Onderweg was het een drukte van belang. Beetje bij beetje schoof het verkeer op, elke ruimte die maar even vrij kwam, werd gelijk benut door de buschauffeur. Ook veel getoeter van automobilisten, die het even te veel werd allemaal.

Rond een uur of vier waren we dan toch waar we wilden zijn, namen foto’s en liepen toen via een soort “Winterwonderland” naar het winkelcentrum Amoreiras. Dit winkelcentrum ziet er uit zoals waarschijnlijk “The Mall of the Netherlands” (of wel “Het nieuwe Leidsenhage”) er uit gaat zien: overdekt, veel winkels, restaurantjes en een bioscoop. Na het vele lopen, waren we best wel moe, dus zochten we al gauw een restaurantje, een steakhouse, op om te eten.

De “Yellow-bus” rijdt van oktober tot mei van 9.00 uur tot 17.30 uur, dus daarmee konden we niet mee terug naar het hotel. Ook de metro had geen halte in deze wijk, dus besloten we maar terug te lopen. Langs rustige straatjes en met de kaart in de hand, om toch vooral de góede kant op te lopen, zagen we na een half uur de grote hotels in het donker opdoemen. We waren blij dat we het hadden gevonden!

Aanvankelijk wilden we deze avond ook nog gaan zwemmen in het zwembad van het hotel, maar daar hadden we na deze lange dag echt geen puf meer voor. Het zwemmen besloten we voor de volgende ochtend te bewaren. Eerst even rustig aan doen en dan aan het eind van de ochtend weer op pad.